dinsdag 17 mei 2022
De supermarkt als koelkast
Nova Capital schakelde in de afgelopen jaren regelmatig de adviseurs in van Sweco, voor een marktonderzoek in het kader van de beoordeling van (wijk)winkelcentra als vastgoedinvestering. De positie van supermarkten speelt hierbij een grote rol. Sweco gaat in haar laatste publicatie hier nader op in. De supermarktwereld ontwikkelt zich supersnel. Inmiddels bestelt iedereen wel eens online. Al spant generatie Z de kroon. Zij zien de supermarkt als hun persoonlijke koelkast. Eten en drinken op afroep wanneer je wil, dat scheelt ruimte en tijd. De flitsbezorgers en darkstores rukken op in het straatbeeld. Tegelijkertijd vinden we het ook erg fijn om elkaar weer in de winkel te ontmoeten. Experts winkelen en ruimte, Aart Jan van Duren en Femke Wokke schetsen de veranderingen en de effecten op onze winkelgebieden. Wat betekent dit voor de toekomst? Klik hier voor het volledige artikel.
Bron: sweco.nl
Terug naar nieuwsoverzicht